25. září 2010

Ozařování potravin u nás


  Z Natural News: Těžký kriminál.
- Za co jste tady? - Já jsem zabil svou ženu sekyrou. - Já jsem obral staré lidi o úspory. - Já jsem zapálil barák se spoustou lidí. - A já jsem prodal sousedovi čerstvé kravské mléko.

Dnešní dopis čtenáře: 
Dobrý den, zjišťoval jsem, jaká je situace kolem Kodexu Alimentarius v naší republice. Z dostupných informací, které se podle mě této problematiky týkají, vyplývá, že většina potravin prochází ozařováním podle zákona 133/2004Sb. Myslím, že pro většinu lidí je to nová informace.
Ozařováním potravin se u nás zabývá firma Artim s.r.o. (www.artim.cz)
Firmy, které jsou držiteli certifikátu HACCP, ozařují potraviny.
Princip ozařování a jak působí je popsáno v pdf na stránkách firmy Artim.

S pozdravem P.

11 komentářů:

  1. No tak to je tedy síla, člověk už nemá šanci jíst zdravě, pokud si nepěstuje zeleninu a ovoce a nechová užitková zvířata sám doma.

    OdpovědětVymazat
  2. Pročetl jsem PDF dokument a jsem zděšen. nezbývá mi než konstatování „Jsme v prdeli dámy a pánové! “.
    Píše se mj.: Vitaminy A, C a E jsou citlivější na ozařování, zvláště při použití vyšších dávek záření. Přesto tyto ztráty jsou podobné ztrátám, ke kterým dochází při tepelném zpracování.
    Takže, když to ještě uvařím, dostanu absoulutně mrtvou nevýživnou hmotu.

    OdpovědětVymazat
  3. No tak o tomhle jsem neměl potuchy, masakr, dokonalé šíření rakoviny.. MASAKR

    OdpovědětVymazat
  4. velmi zajímavé odkazy...děkuji

    OdpovědětVymazat
  5. Nevím, co vám vadí. Při ozařování dávkami uvedenými v těch dokumentech nedochází k transmutaci atomových jader v poravinách na radioaktivní - k tmu je potřeba o několik řádů vyšší intenzita záření. A raději budu jíst zeleninu ozářenou (tedy bez případných mikroorganismů a chemických přísad), než chemicky konzervovanou nebo plesnivou/shnilou.

    OdpovědětVymazat
  6. To si klidně jezte co chcete, já se spokojím s jídlem na které je moje tělo po eony generací nastaveno. Tzn i z případnými patogeny, plísněmi a nějakým tím červíkem. Bez nich totiž, postupně klesá imunitní odolnost a vzrůstá počet alergií v populaci, jak bylo vědecky dokázáno.
    Děti vyrůstající ve sterilním prostředí moderních domácností jsou na tom se svou imunitou prachbídně a trpí mnoha alergiemi. Dávejme jim i sterilní jídlo a celou populaci zdecimujeme.
    Pamatujte, že cesta do pekla je vždy dlážděná dobrými úmysly.

    OdpovědětVymazat
  7. Zdravím, pokiaľ som to správne pochopil tak zákon 133/2004Sb nenariaďuje ožiarovanie ale upravuje podmienky pre ožiarovanie. Zároveň som si ho vyložil tak, že ožiarené potraviny určené pre koncového spotrebiteľa nemusia byť nijak označené ak boli ožiarované - §6 odstavec 2 je napísaný veľmi zaujímavo. Takže stručne povedané, ak si niečo nevypestujeme sami tak sa účastníme lotérie.

    OdpovědětVymazat
  8. Nikdy se mi zde neobrazil muj příspěvek v diskusi, ale zkusim to ještě po třicáté!:-)
    Možná to neumim technicky.

    Problém je v mnoha věcech přátelé zdravé výživy!
    Četl jsem nejen dokument pdf, též zákon a info na stránkách ozařovací firmy Artim
    Zákon, který věc legalizuje říká-§4odst.2:

    (2) Potraviny a suroviny lze ionizujícím zářením ozářit, jen pokud

    a) pro to existuje dostatečná technologická nutnost, např. případy uvedené v odstavci 3,

    b) nevznikne zdravotní riziko pro spotřebitele a ozáření je provedeno za dodržení podmínek stanovených touto vyhláškou,…..atd….atd…!

    Už jen prohlášení zákona, že gamma zářením lze ozářit potraviny(§ 4 odst 1), je příšerná věta!

    Trestuhodná!
    -----
    Kolik z europoslanců má dostatečnou odbornou průpravu a znalosti, že jsou schopni posoudit z dlouhodobého hlediska naprosto bezproblémové zákonné ozařování potravin ionizujícím zářením?!

    Jsou mezi nimi biochemikové, fyzikové, lékaři na vysoké úrovni znalostí a zkušeností, aby rozhodli o tom, že se budou lidi krmit tímto materiálem?

    Mohou beztrestně rozhodovat o našich dětech, o budoucnosti lidstva, o pokusech na živém materiálu lidského organismu bez jeho vědomí ?Všeho do času...

    Dostali ode mě(od nás) mandát na takové rozhodování?

    OdpovědětVymazat
  9. et ät 10:20
    ne nejste neschopny pouzivat pocitac! sloboda slova neexistuje ani zde!
    mfg

    OdpovědětVymazat
  10. Nie nedostali mandat od nikoho.Takze dufam ze sa vsetci pustime do toho nieco s tym urobit.Uz ma stvu vsetky tie chemicke radioaktivne geneticke a ine modifikacie.
    Takze verim ze nebudeme len o tom diskutovat ale aj nieco urobime.
    Ja uz robim na poli ockovania.

    OdpovědětVymazat
  11. Podarilo sa mi kúpiť papriku za výhodnú cenu. A tá tak dlho v chladničke vydržala. Dlhšie ako kedykoľvek pred tým. Pozerám sa na ňu, beriem ju do ruky - a vtom mi to zapne. To nie je taká istá paprika akú som kupovala doteraz. Je ožarovaná...

    OdpovědětVymazat

Komentáře prosím pouze věcné, k tématu, informačně přínosné, nikoliv pouze urážky autorů článků.
Komentáře moderuji podle svých časových možností.